تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

بررسی صلاحیت صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی در مجلس | موافقان و مخالفان چه گفتند؟

در جلسه بررسی صلاحیت صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس، موافقان و مخالفان سخنرانی کردند.

صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی: من نیازی به اثبات خودم ندارم+ فیلم

رویداد24| در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس مخالفان و موافقان سخنرانی کردند.

مخالفان چه گفتند؟

علی خضریان: زمانی که صالحی امیری در کمیسیون‌ها می‌آمد و از او سوال می‌پرسیدیم، او پاسخ ها را به معاونین فعلی ارجاع می‌داد تا آنها صحبت بکنند این یعنی اینکه برنامه تحولی هم در کار نیست. آیا در همفکران دولت محترم و بدنه کارشناسی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی یک نفر هم نبود تا در این وزارتخانه قرار بگیرد؟ جالب است صالحی امیری در آن کار گروهی که انتخاب می کردند در چند تا وزارتخانه نفر اول معرفی شدند الحمدلله در همه حوزه ها هم صاحب سبک و نظر هستند.

سیاوشی: از وزیر گردشگری سوال کردم برای اینکه رستوران‌های یخی و پیست اسکی منبع درآمد و جاذبه گردشگر باشد چه راهکاری دارید؟ راهکاری نداشت. از وزیر گردشگری سوال کردم شما چه طرحی دارید برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عشایر با ۳۰ میلیون دام که ظرفیتی برای هم صنایع دستی و زندگی آنها و هم برای گردشگری است؟ جوابی نداشت.

 رضایی: وزارت میراث فرهنگی به یک مدیر پرانرژی نیاز دارد؛ آقای صالحی‌امیری هیچ‌کدام از شاخص‌های تصدیِ این وزارتخانه را ندارد. ایشان در صحبت‌هایشان از «ایران امن» صحبت می‌کنند؛ مگر ایران ناامن است که شما از ایران امن صحبت می‌کنید؟! اینکه بر مرزبندیِ با فتنه‌گران تأکید می‌کنیم، به‌خاطر آسیب‌هایی است که به کشور وارد کرده‌اند.

ابراهیم رضایی: اینکه حمایت از دولت به معنای رای دادن به کل وزرای معرفی شده است به نظرم اشتباه است. همه نمایندگان حامی دولت هستند، همه ما به دنبال موفقیت دولت هستیم اما گاهی حمایت از دولت با ممانعت از ورود افراد ناکارآمد به دولت است.

روح الله نجابت: صالحی امیری در پاسخ به سوالات کمیسیون گفت من کمتر از یک هفته است وارد این حوزه شدم از جزئیات اطلاع ندارم!

موافقان چه گفتند؟

کاظمی: آقای صالحی‌امیری نماد فرهنگ و هنر غنیِ ایران خواهد بود. ایران با سرمایه‌های عظیم گردشگری و صنایع دستیِ غنی می‌تواند یک مرجع مورد توجه گردشگران قرار بگیرد که آقای صالحی‌امیری با سوابق مدیریتی‌اش قطعاً می‌تواند به‌نفع کشور باشد. در گفت‌وگوهای مستمر با تشکل‌های گردشگری شاهد اجماع قاطع آن‌ها روی توانمندی‌های آقای صالحی‌امیری بودم.

زهرا خدادادی: صالحی به جای سلیقه بر برنامه بلندمدت متکی است و به جای نگاه جزیره‌ای رویکرد انسجام گرایی و گفتمان‌سازی و اجماع سازی دارد. دکتر صالحی امیری ریشه تمام تنش‌های موجود در جامعه را انسداد فرهنگی می‌داند.  ریاست ۵ ساله درخشان دکتر صالحی امیری در کمیته ملی المپیک هنوز در بین اهالی ورزش به ویژه قهرمانان ملی زبانزد است چرا که گفتمان حکمرانی او توسعه گرایی با رویکرد انسانی و اخلاقی بوده و ورزش از نگاه او علاوه بر ورزیدگی و قهرمانی عرصه‌ای فرهنگی برای دیپلماسی جهانی بوده است.

فیاضی: در صورتی که ایشان از فتنه برائت‌جویی کند، به او رأی می‌دهیم. آقای صالحی‌امیری از یک خانوادهٔ روحانی از مذهبی‌ترین شهر مازندران است. برای اینکه آقای پزشکیان از جریان‌های مقابلش در کابینه استفاده کرده است، من وظیفه دارم از گزینه‌های پیشنهادیِ ایشان دفاع کنم؛ البته به‌شرطی که از فتنه اعلام برائت کنند.

وزیر چه گفت؟

صالحی امیری: صالحی‌امیری: اتهامات ۱۰ سال قبل مجدداً در قالب شبنامه امروز در مجلس مطرح شد.   من از ملت ایران و نمایندگان مجلس عذرخواهی می‌کنم که اتهامات ۱۰ سال قبل مجدداً اینجا مطرح شد. چرا در این تریبون مقدس همه را تخریب می کنید؟ من که در کمیسیون سند ارائه دادم و شما قانع شدید. طرح دوباره در پشت تریبون جز تخریب یک وزیر پیشنهادی چه سودی دارد؟ سال ۷۸ تبرئه شدم ولی امروز می خواهند دوباره توضیح دهم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان